Parthey


Så igår var jag duktig och började plugga (hann med nästan 6 frågor på hemprovet av 15 totalt). Sen åt jag och Elias trevlig middag innan jag skulle till Jonatan och han skulle på inflyttningsfest. På vägen köpte jag en ny ekologisk ketchup till Jonatan :) Long story, men han blev glad!
Hos Jonatan var det massor med engelsktalande människor, eftersom han bor med två britter, så deras vänner och lite australiensare var där. Jag saknade Manchester en hel del när man satt där med sin brittiska accent och pratade om England.
Sen åkte jag in till stan och mötte upp Trotte och Jonas - lustig kombination! - och vi klurade länge på vart vi skulle och hamnade slutligen på otippade Högbergs i Götgatsbacken. Det var väldigt trevligt men de stängde två timmar tidigare än vi trodde så vid ett gick vi därifrån.
Sara plus vänner skulle komma in så i väntan gick vi in på Klein's i Gamla stan. Jag smusslade med min cider ut - ha! - men väl utanför var Sara själv. Folk hade hoppat av på vägen och hon försökte frenetiskt ringa sin sambo. Efter mycket om och men och lite public peeing (inte från min sida) så gick vi till en miniliten hamburgerbar runt hörnan. Vi pratade med flummiga typer i kön medan Sara pratade med någon kostymnisse längst fram. När det är Saras tur att beställa så går slipskillen, säger "good luck baby" till henne och räcker henne en 500-lapp. What?! Så Sara bjussade oss på mat!
Sådär översiktligt hade jag mycket trevligt även om det inte riktigt blev som jag tänkt, med vilka som skulle komma och så... Men jag hade bra sällskap och alkoholkonsumtionen var stadig.
Sen var jag hemma kvart över tre och Elias mötte upp och vi sov tillsammans och jag drömde mardrömmar hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback