2009?


Nu när jag pluggar upp mina ämnen så funderar jag på vad jag ska göra nästa år..
Förhoppningsvis klarar jag ju skolan nu bara!(!!) så jag Kan plugga vidare sen. Ska jag söka kurserna (de jag egentligen ville söka i höst men inte var behörig till) på en gång? Ska jag passa på och åka på språkresa? Ska jag jobba ett tag bara? Ska jag söka till att bli kolloledare på judiska kollot? Ska jag satsa på att bli mer aktiv i judiska församlingens ungdomsavdelning? Ska jag vara lägerledare? Ska jag söka filmkollo? Ska jag göra film och tävla igen?
Jag har i alla fall skickat in en ansökan som ledare nu till ett läger utomlands... ÅH det vore jättekul! Kulturellt utbyte, I love.
Ibland är det svårt att tänka på framtiden. Men jag är hoppfull i alla fall! Jag vill ju göra roliga saker, lära mig nya grejer. Alla mina val verkar ju roliga egentligen, både plugga och jobba och resa, allt det trivs jag ganska bra med. Det tunga är väl om jag bestämmer mig för en grej som sen inte får/kan/är kvalificerad för.. Men det ska vi inte ta ut i förskott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback