Personalparty



Så i fredags var det äntligen dags för bowling med jobbet!
Planen var att ses vid bowlinghallen kl 13 och först äta lunch och sen spela två partier bowling. Sus föreslog att vi kunde ses hemma hos henne innan för snacks och drinkar, så klockan 11 var jag i Sickla udde och hemma hos Sus. Vi som kom tidigare var jag, Filippa, Danne, Andreas, Niklas och Elias, varav några kom strax innan vi skulle gå. Jag hade dessutom sminksession med både Filippa och Sus och stackars Danne fick både glitter i håret och på ögonen. Det råkade bli så att det inte alls blev snacks utan bara drinkar och jag drack entusiastiskt nog lite för många. Så när det var dags att gå så hade jag ont i huvudet och var rätt fnissig och flummig. På något sätt kom jag sist också...
Framme vid bowlingen så väntade resten av sällskapet och vår chef Janne. Lunchen var färdigbeställd och alla verkade nöjda med sitt val, och jag höll ett litet tal (Jonatans kommentar sen var typ: "var du lite full, Mina?") eftersom jag var så glad att alla var där. Efter en välbehövd lunch så mådde jag bätte.
Sen lottade jag lagen och själv hamnade jag med Dennis och Sofia. Det vinnande laget var Adam, Danne och Boris men den vinnande spelare var Niklas. Jag var superstolt för att jag slog personbästa och inte alls kom sist. Jag tror jag hamnade på typ plats 12 av 17 eller nåt... Jag är mycket nöjd!
Det kändes trist att bara åka hem sen så Sus föreslog att folk kunde komma hem till henne igen. Hon, Micke, Sofia, Johan, Filippa och Jessica gick dit medan jag och Elias spanade på elektronikprylar med Andreas och Jonatan. Sen skulle de jobba så jag och Elias gick till Sus igen. Där satt vi och drack lite mer drinkar och gjorde fina hours derves (eller vad det nu heter) men Jessica och Filippa drog. Sen kom Classe och vi roade oss med att se på Mtv och The X-Effect och Next, haha! Slutligen gick Micke, och när jag och Elias skulle gå så tänkte Johan och Sofia också gå men det slutade med att de åt tacos hos Sus och Classe istället.
Elias och jag begav oss till Gullmars och intog varsin kebab innan vi skulle hem till Kai på fest. Det var snarare en liten gathering av folk som lekte ölspel och lyssnade på techno, heh. Så vi hängde där i några timmar innan vi alla tog bussen till stan och jag och Elias åkte till mig. Hannah var uppe så vi satt och diskuterade till typ tre på natten.
Lång men trevlig kväll, alltså!



Igår var det dags för utgång igen, dock utan jobbfolk.
Jag bjöd med Saran plus pojkvän plus vän och Elias fick med sig nästan hela sitt gäng ut. Vi var på Högbergs vid Slussen som är rätt bra, alla verkade nöjda. Eftersom vi gick ut ganska tidigt så blev det inte supersent heller. Vi var bland de sista som gick och vi drog redan vid ett så man var inte superslut imorse.

Nästa vecka är det gymnasiereunion för min del! Det ska bli middag, uppträdanden och nåt band som ska spela.
Dan efter är det stora nöjet nationellt prov på morgonen. Sen ska jag kanske på releasefest hos Judiska Församlingen.

Trevligt med två lediga helger på raken, yay för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback