Pluggångest


Jag har fet ångest. Idag var min sista samhällslektion (trodde jag) med betygsamtal bara. Jag fick veta att jag fick MVG- på senaste uppgiften och muntligt ligger jag på MVG men "skriftligt" ligger jag på VG så läraren visste inte riktigt vad hon skulle göra av mig. Hon erbjöd mig att antingen ta ett VG eller få en kompletteringsuppgift till nästa vecka, och om jag gör bra ifrån mig på den så får jag MVG. Det är ju jätteschysst och jag blev glas och hon var uppmuntrande och det kändes bra tralala. Senare insåg jag att det innebär att kursen inte alls är slut än och jag ville bara koppla av nästa vecka efter den här veckans 4(!!) prov. Men nähä.
Hemma skulle jag plocka ihop mina plugggrejer och åka till Elias eftersom jag har prov tre dagar på raken nu från och med imorgon. Torsdag: Spanska. Fredag: Svenska B. Lördag: Svenska B nationella. Härligt schema liksom. Så läste jag mailet om nationella provet och detaljen att man ska läsa häftet man fått hemskickat ordentligt eftersom man ska skriva om ett ämne ur det häftet och jag inser VILKET HÄFTE? De har inte skickat mig något. Inte nog med att jag ligger jättemycket efter i svenska och läraren säkert tror jag är dum i huvudet, nu har jag heller inte nån aning om vad provet handlar om! Så jag försökte ringa skolan i typ en timme och blev omkopplad och grejer men ingen svarade och slutligen lämnade jag ett meddelande hos nån som nån sa att jag skulle prata med... Hm.
Så jag är tre uppgifter efter i svenskan - KUL - och ska ha prov så saker jag inte har någon aning om... Och mittemellan de två proven ska jag på gymnasiereunion och ha kul (huur?) och träffa folk och sen gå upp tidigt och ha mer prov.
Nu hemma hos Elias tänkte jag att han kunde förhöra mig på spanska inför imorgon och han bara ser på mig när jag inte kan några av svaren, typ. Jag har tydligen halkat efter en hel del där med, fattar ingenting av "jag ska" och "jag har" och blabla! Gah!
Slutsats: Om två dagar tar mina tre kurser slut men jag är inte klar med någon av dem än. ÅNGEST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback