Kunden är kung


Jobb igår efter helkvällen med Linn och jag kände mig typ bakis hela kvällen på jobbet (konstigt när jag gick upp klockan 12 och började jobba 16.30?). Hm. Men så kändes det. Gå och lägga sig med huvudvärk är förresten ingen höjdare - särskilt när man vet att man ska upp sju på morgonen dagen efter!
Imorse var det till att vakna tidigt och möta Johan och Jonatan för att gå på Kunden är kung-utbildning som jag var opeppad på till att börja med. Johan kom sent så jag och Jonte letade oss till Filmstaden i Råsunda själva, bara för att irra och fråga vart vi skulle men receptionisten hade ingen aning och när jag sa vad kursen hette så skrattade hon. Johan kom och vi fortsatte vara förvirrade, och nu sena eftersom klockan hunnit bli kvart över nio, men till slut fick receptionsten tag på någon i telefon som sa att vi skulle vara på Park. På andra sidan stan alltså. Vår chef hade sagt Råsunda, på lappen stod det Råsunda, vi var på Råsunda men tydligen skulle vi vara på Park. Typ 9.45 var vi utanför Park men där var det ju stängt, alla var i salongen, och vi fick ringa vår chef. Han trodde vi var på Råsunda. Vi sa att vi var utanför Park och att det var stängt. Han lade snabbt på för att ringa någon ansvarig och någon minut senare dök en tjej upp på gatan och öppnade åt oss. Så ja, typ en timme sent kom vi, och alla stirrade på oss när vi kom in, och de hade redan skrivit massa saker i blocken etc. Kändes rätt dumt.
Kursen var i alla fall okej, det roliga var väl Jonatan som var så dissig till hela kursen och klagat så mycket som blev värsta frälst på slutet, hah! I början suckade och stönade han över cheezigheten och skämten men sakta men säkert skrattade han med istället och log. Ha-Ha. Men jo, det var bättre än trott, det var inte så knas som jag förväntat och det hela var rätt trevligt. God mat var det också, de hade tänkt på alla med konstig kost och vi fick både frukt och kaka. Under en övning fick man dessutom ge feedback på sina lagkamrater, både positivt och negativt, och jag fick både "dominant", "smågnällig", "markerar gärna sin position" såväl som "glad", "öppen", "lyssnar", "social" och "ödmjuk". Sen vad jag tyckte om mina kamrater lämnar vi osagt. Det var i alla fall skönt att ha Jonatan som sällskap, men jag var duktig och pratade med liite nytt folk också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback