Beslut


Så igår var jag jätteledsen, arg, sur, besviken, förvirrad och storgrät i telefon med Elias efter att läraren ringt.
Han var jättestöttande och sa att vi skulle ringa skolverket och fråga om man kan göra en prövning eller om jag får läsa om ämnet på en gång, och vi började fundera på vad som händer med CSN etcetera. Och så klagade han sig över min lärare (vilket jag också behövde höra). Efter allt mitt slit så får jag en slags utskällning över att mitt prov inte var på högskolenivå medan jag liksom pluggar på komvux som är gymnasienivå?
Jag var ledsen hela dagen igår, riktigt ledsen. Så vi kom fram till att jag skulle hoppa av, att hon får ge ett IG (tungt, men bra beslut) och att jag får läsa om ämnet sen helt enkelt - igen - eller göra en prövning. Så jag struntade i att göra svenskauppgifterna jag skulle göra, och spelade lite TV-spel för att muntra upp mig själv innan vi åkte på bio och såg Vicky Cristina Barcelona. Kanske inte någon lättsam film, men den var väldigt bra. Jag behövde göra något trevligt bara, träffa lite folk (vi gick med Sabina och vi såg filmen på mitt jobb), och det var kul att prata lite med trevliga människor. Det slutade med att jag frivillade mig att jobba idag, haha. Så nu ska jag jobba för första gången på flera veckor, som en slags bekräftelse för mig själv att jag är klar med plugget och att jag kan göra andra saker. Det känns bra. Nu har jag bara spanskan att tänka på och det känns kul! Jag har fått bra betyg och känner att jag hänger med :)

Hela svenskagrejen suger hårt, och jag är fortfarande frustrerad men nu har jag skickat ett mail till läraren och förklarat att jag hoppat av och nu ska jag bara ta reda på hur det påverkar mitt CSN. Det kändes jättejobbigt men nu känns mitt beslut bra i alla fall. Det får gå som det går, det är okej.

Så ikväll jobba, imorgon jobba sen ut och fira Kai, lördag ledig och fika med Saran och Ida, söndag jobba. Känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback