Bonden VS Baba


Igår kväll var en superbra kväll :)
Jag och Elias köpte läsk och chips och Jonna, Vagge, Jonatan plus vän John kom över till mig och drack drinkar. Hannah kom och höll oss sällskap ett tag innan vi gick och hon skulle plugga. Min första mini-fest här, alltså!
Sen drog vi vidare till Bonden Bar där det var Chemical Brother VS Prodigy-kväll arrangerad av min kompis Simón. Där hängde vi ett tag (och jag drack kvällens drink: Smack my bitch up)innan vi skulle dra vidare till Kelly's men det var bara Jonatan och John som kom in. Jonna och kompis Linn som mötte upp innan Bonden, åkte hem, medan jag, Elias och Vagge drog vidare till Baba Sonic. Där stod Bartu i dörren (jobbade på min gymnasieskola samtidigt som han jobbade som dörrvakt) som jag inte träffat på länge. På Baba träffade Vagge några han kände men vi hängde inte med dem, utan satt i soffa och snackade och drack lite mer innan vi gick till Slussen för lite McD-mat. Sen lokaliserade jag och Elias var nattbussen gick hem till mitt nya hem :) Den stannar verkligen supernära huset, lyxigt! När vi skulle lägga oss kände jag mig lite illamående, vilket jag inte riktigt förstod varför eftersom jag inte känt mig full på hela kvällen, och när jag vaknade till tidigt imorse så mådde jag verkligen illa.. men efter sömn och frukost så mår jag prima ändå :) Jag var lite besviken på att jag inte kände mig berusad, men Elias var rätt lullig. Nu när jag tänkte efter så drack jag rätt mycket ändå.. Tre småglas drinkar hos mig, en Xider på tunnelbanan, en drink på Bonden och en drink på Baba.. jag börjar bli rätt tålig! Jag som dricker så sällan. Kanske för att jag är tjock :)

Anyway, igår var jag informationsmötet på Södertörn och satt och var helförrvirad och tyst i typ en timme för de pratade om Internationell pedagogik och jag bara tänkte hela tiden att det inte var det jag sökt! Så presenterade de kursplanen och allt och jag förstod ingenting, jag hade inte sökt något program, bara en kurs. Och den var inte i Internationall pedagogik utan Barn- och ungdomspedagogik så jag förstod ingenting och tyckte det hela var rätt meningslöst. Sen visade det sig att några andra där också sökt det jag sökt och det här var en slags sammanfattning för båda (eh, not) för att den ansvariga för min kurs inte kunde komma. Så jag fick ett papper med info om min kurs istället. Bra. Det var några tjejer som passade på att fråga efteråt om de kan komma in trots att de inte hade lika mycket poäng som man behövde, och den asvariga sa att det borde gå bra ändå, så jag frågade detsamma men om min kurs, och hon sa att hon skulle sätta en markering på mig. Så vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback