Berlin

Nu var vi hemma igen. Planet var försenat så vi landade först vid midnatt i söndags. Dock hittade vi direktbussar till Gullmars, vilket passade utmärkt, så vi var hemma vid två på natten.
Det kommer bilder och ordentligare förklaring, men vi börjar lite lätt :)
Hotellet var jättebra, vi fick inte ett rum med snedtak, men annars såg det likadant ut som bilderna med gröna färgen! Det var fint väder och vi promenerade massor hela tiden. Jag lyckades bränna min näsa första dagen, såndär ful solglasögonbränna så resten av tiden gick jag runt utan solglasögonen för att kompensera.. Vi hade picnicar, åt frukost vid fontäner, tog bilder, åkte upp i TV-tornet, smugglade in booze på hotellet, såg på Eurovision-finalen, gick på judiska muséet, såg Speed Racer på bio (billiga biljetter men asdyrt godis!), åt på restaurang, turistade i allmänhet och hade trevligt bara. Jag envisades med att försöka beställa på tyska hela tiden, men jag kan ju inte tyska, så de svarade på engelska för det mesta, haha. Men jag kan ju mer tyska än jag trodde ändå ;)
Men som sagt, bilder och sånt kommer!

Så natten till igår blev det sent och sen skulle jag upp och fixa med alla papper till Japan-resan (jag har ju sökt en utbytesresa till Asien, som jag skrev i tidigare inlägg, så det var kopior av betyg och sånt som behövde fixas) och sen skulle jag till jobbet. En timme tidigare, eftersom det skulle vara konferens och vi skulle ställa upp bord, duka upp mat och koka litervis med kaffe. Sen var jag själv i kassan. Kul. Konferens OCH biobesökare (Indiana Jones hade premiär i torsdags) så det var en del att göra. Sälja biljetter, ha popcornkö, få frågan om jag kan öppna fler kassor (men jag har bara två händer, sorry), koka kaffe, duka upp mer mackor, sälja biljetter, hälla upp popcorn, städa upp kaffe, fylla på mjölk, etc etc, ni fattar. Jag är inte så sugen att jobba nästa gång det är konferens, om man säger så. I alla fall inte själv! Kalinka som var foajévärd hjälpte självklart till men hon behövde ju riva biljetter också så när det var en superlång kö så kunde hon inte göra så mycket.
Anyway, vadå Japan-resa undrar ni ju? Jo, Japanska ambassaden har någon slags utbytesresa för folk från olika länder som ska åka till Japan i två veckor och lära sig om kulturen där och resa runt lite och testa att bo hos en familj etc. Man skulle skriva en presentation om sig själv och en uppsats om den japanska kulturen i Sverige. Jag är inte bra på uppsatser men jag skrev en och är väldigt taggad efter den research jag gjorde och allt googlande. Jag vill till Japan! Men de väljer typ bara 1 eller 2 från Sverige, så vi får se.. Men jag har lyckats med konstiga saker förr, hehe.
Jag får veta i juli i alla fall, och resan är i september-oktober. Samtidigt har jag fått mailinfo från VHS (högskoleverket-någonting, intagning iaf) och de påstår att jag inte grundläggande behörighet! För att få slutbetyg behöver man ha 90% godkänt och jag fick slutbetyg. Men här står det att jag inte har grundläggande behörighet för att jag inte har 90%. Jag fattar inte. Är det för att jag fick IG i samhälle? Jag har ju ändå slutbetyg.. Jaja, så nu verkar det som om jag inte alls får plugga i höst :( Nu måste jag istället läsa på Komvux - igen! Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback