Galen vecka


Senaste veckan har verkligen varit intensiv.
Linn var ju här, och jag var ute med henne fyra dagar på raken. Först var det Anchor och Kickis (hon ville se sin kompis sjunga karaoke), andra kvällen var det en liten Hässelby-reunion (jag, Loella, Linda, Kalle, Borbas, Johnny och folks kompisar) på Snaps och efteråt drog jag och Linn till Mosebacke och mötte Vagge och Andrea. Det slutade med att vi fyra satt kvar till halv tre (en och en halv timme efter stänging) och pratade. Mycket trevligt. Sen sov Linn hos mig, men skulle upp supertidigt så jag sov kvar. Sen åkte jag hem till mamma för att träffa systeryster, vi åkte in till stan och åt kebab. Linn mötte upp och och vi två åkte till Fredhäll för att bada, och träffa Kalle och hans kompisar. Jag och Linn låg kvar i gräset efter alla gått och låg och slöade bara. Mitt första bad i år! Sen åkte vi hem till Linn och lagade middag och det blev rätt sent och jag orkade inte åka hem för att byta om så jag åkte till mamma istället, och jag och Linn möttes upp vid midnatt vid centralen. Så stod vi och köade till Trädgården där Kalle och hans kompis var, men de skulle dra vidare så vi hakade på till Limerick. Där var det supervarmt så jag och Linn flydde till Pub Anchor. Där  var vi till stängning och Kalle mötte upp utanför och var full som ett ägg och åt en tunnbrödsrulle. Vi kände oss inte riktigt färdiga med kvällen så vi promenerade hem till Linn och snackade och när alla började bli trötta så kom vi på den fina idén att vi skulle leka snurra flaskan! Den flaskan snurrade på skulle svara på en fråga, typ som sanning och konsekvens, men bara med sanning.. Hm. Anyway, det blev rätt privat och intressant men när vi fick slut på frågor så körde vi riktiga sanning eller konsekvens istället. Det blev mer och mer pinsamma konsekvens-utmaningar och till slut gick det ut på att förnedra varandra. Kalle fick joddla genom fönstret, Linn fick dricka olja, jag blev sminkad med kryddor (som sved som fan och sen var jag röd i timmar), Kalle fick strippa inför kameran, Linn dansade Call on me-videon etc etc... Mycket underhållande och ganska så knäppt. Vi sex-sjutiden kom vi på att man kanske borde sova också. Så Linn gav oss alla matchande t-shirts och så la vi oss i hennes föräldrar dubbelsäng och skrattade när vi insåg hur roligt det måste se ut om någon skulle komma hem.

Jag badar

Vid sju somnade vi och klockan tolv behövde jag gå upp för jag skulle träffa syster och sambo. Ugh. Jag skyndade hem, utan batteri på mobilen, och städade och dammsög lägenheten. De kom ett tag senare och vi åt en slags brunch ihop och de spanade in min lya! När de gått sov jag ett tag i min soffa eftersom jag på kvällen skulle till Mosebacke och möta Vagge, Andrea, Saga med flera. Linn kom dit och vi blev ett ganska så stort gäng, uppåt 10-12 personer tror jag. Meningen var att jag dagen efter skulle se nya Batman-filmen med Jonatan från jobbet och jag hade bjudit med Andrea och Vagge. Men Jonatan ville gå på sexvisningen och vi andra ville hinna äta middag tillsammans innan, så vi bestämde oss för att gå klockan nio istället. Jag ringde Jonatan vid elvatiden eftersom han slutar vid midnatt och föreslog att han skulle komma till Mosebacke efter jobbet och hänga lite. Han sa att han skulle hem och se Batman Begins och det slutade med att jag gick från Mosebacke vid halv ett för att möta Jonatan på Slussen och åka hem till honom och se på film. Vi blev muckade med ett par öststats-nånting (ryssar?) killar på tunnelbanan som hade seriösa attitydproblem. Suck. Vi var hemma hos Jonatan i Vinterviken vid kanske ett, började göra toast och drog fram extrasängen. Sen kollade vi på Batman Begins och åt snacks till typ fyra på morgonen. Den natten sov jag väldigt gott. Vi vaknade vi elvatiden, Jonatan skulle åka och bada med sina polare innan de skulle på bio, och jag åkte och köpte biljetter och handlade inför middagen hos mig. Jonna smsade och frågade om hon och Marita fick joina, så det blev storhandling för min del. Vi möttes upp vid sex, och jag lagade Caesarsallad åt oss alla. Sen drog Jonna och Marita så det blev bara jag, Sabina, Andrea och Vagge på bion men det var väldigt trevligt, trots att jag somnade, haha. Jag var så trött. Filmen slutade tjugo i ett så jag tog sällskap med Andrea och Vagge och sov hos mamma. På tunnelbanan träffade vi Philip, som man inte sett på länge! Dagen efter åkte jag hem för att diska upp disken från middagen, och skulle egentligen åka och bada med Jonas men kände mig inte så bra så jag frågade om vi skulle strunta i det. Fick telefonsamtal från Rigoletto och tackade ja till ett pass på kvällen, fast jag egentligen kände mig sjuk, men tänkte att det var en engångschans, vore bra att passa på. Jonas insisterade på att vi skulle ses ändå vilket var bra så vi hade picknick i Humlegården innan jag gick till Rigoletto. Vlad var där, kramade mig och hälsade Shalom, haha. Då kändes det bättre. Men jag var i godis, och stora salongen (typ 890) var fullsåld till The Dark Knight. Alltså hade vi oändliga köer och hela kvällen var kaos. Jag var typ död efteråt, har inte känt mig så slut sedan julrushen på Söder. Masade mig hem och tog mig sovmorgon innan mitt pass på kära Sickla (som också hade rätt mycket att göra pga The Dark Night men ändå inte var i jämförelse med Rigoletto liksom..). Nu kände jag mig dock ordentligt sjuk men det var för sent att sjukanmäla sig så jag bet ihop. Ringde pappa och sa att jag skulle komma hem till dem och sova så de kunde pyssla om mig lite. Det är roligare det än att vara själv och ynklig. Så på vägen hem från Sickla sådär vid elvatiden på kvällen, trött och osminkad, med huvudvärk och ont i halsen så kliver ingen annan än Patrik på. Jag satt själv i ett sånt där fyrpar, eller vad man ska kalla det, och han satte sig i fyrparet bredvid. För er som inte vet så har Patrik varit jättekonstig mot mig i nästan 2 år nu. Vi gick i samma klass på gymnasiet och kom bra överens, men när han blev ihop med sitt ex Moa så blev det knas. Moa gick i min skola i grundskolan och var tillsammans med Pierre ett tag (Jannas pojkvän sen typ en miljon år sedan nu! Nej men de kanske har varit ihop i 6-7 år?), så jag kände den här Moa, typ. Och när hon blev ihop med Patrik så tyckte jag inte det var så konstigt att spana in henne på internet. Jag var ju nyfiken på hur hon var nu etc. Men hon blev helknäpp och tyckte jag var dum i huvudet och skrev till mig och sa att hon ville blocka mig. EH?! SÅ jag skrev till Patrik och bad honom förklara att jag faktiskt känner honom, så hon kunde lugna ner sig. Hans svar till mig var "jamen hur bra känner man någon egentligen".... och sen såg jag hur de snackade skit om mig offentlig på internet. Helt ologiskt. Så jag blockade dem båda och tyckte hela grejen var onödigt barnslig, som om vi var 12 årliksom. Sen är ju Patrik på praktiskt taget varenda konsert jag är på, så vi har sett varandra massor med gånger, både i stan och på Sweden Rock, och han har totalignorerat mig varje gång. Suck, orka med sånt. Senast i maj så såg jag In Flames på Grönan, och träffade Simon. Vi stod och snackade ett tag, och Patrik kom fram, kramade Simon, pratade i två minuter, och gick vidare. Jag liksom bara stod en meter ifrån. Snyggt. Så när Patrik klev på tunnelbanan så suckade jag för det var verkligen inte något jag orkade med, så jag stirrade ut genom fönstret. Till min förvåning sa han "hej Mina". Varpå jag himlade med ögonen ganska så tydligt och fortsatte kolla ut genom fönstret, haha. Tystnad. "Är du trött eller?". Nej, jag är sjuk, förklarade jag. Konstig tysnad. Han satte sig mittemot mig och började prata, vi småpratade trött, han berättade om sitt nya jobb och sina resor etc, och sen skulle jag gå av. Då bad han kind of om ursäkt, för allt som hände förr och tjafset. Mitt svar var ett trött "ja.... det var onödigt". Vi nickade lite och jag frågade om vi skulle kramas på det, så vi kramades. Det hela var rätt bisarrt men vi får väl se hur det blir nu nästa gång vi ses, vore ju skönt att slippa låtsas vara blind varje gång liksom, jag orkar inte med sånt.
Så nu är jag hemma hos föräldrarna, har sovit ut ordentligt men känner mig rätt blä. Jag är nog inte förkyld, det verkar vara något med halsen. Hoppas jag är frisk till lördag bara, då är det ju Prideparad och party! Något jag stör mig hemskt mycket på bara är att jag MISSAT HELA PRIDE! Jag har ju presspass!! Först har jag jobbat, sen är jag nu sjuk. Suuuuuuuck. Vad ska jag göra? Jag får typ skriva en hyllningskrönika istället för en recension.... Hm.

Nu: Ta det lugnt. Bli frisk.
 


Kommentarer
Postat av: mia

men mina!! inte konstigt att du är sjuk liksom! har du ens hunnit gå på toa efter en sådanhär vecka!: helt galet!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback