Paus


Internet hemma hos mig funkar plötsligt inte, så jag har inte kunnat data där på över en vecka, därför har det inte blivit något skrivet. Nu är jag hos Elias så det blir lite uppdatering efter en hel veckas paus.

Så, jag blev rätt sjuk efter all hets förra veckan. Mamma var rädd att det var halsfluss men jag orkade inte gå till doktorn utan tog det lugnt och grämde mig för att jag missade hela Pride :(  Dock orkade jag mig in till stan för lördagen för att se på paraden. Det regnade, jag var oduschad och äcklig och fick stå och vänta i nästan en timme. Sen ringde Jonna och sa att hon hoppade in i paraden bakom QX-bilen så jag gjorde också det men det var kanske 500 personer som gick där så vi hittade inte varandra och jag gick i paraden sista halvtimmen helt enkelt. Man var blöt och sjuk och jag bar på tung väska och det hela var rätt jobbigt men ändå superkul, man fick en adrenalinkick med allt folk! Cirka 450.000 personer som såg paraden!
Sen var jag hemma och sjuk lite mer, hade lite filmkvällar hemma med Elias och så, och mamma ringde doktorn och bad henne skriva ut slemlösande till mig så jag ändå hade något, men det har fortfarande inte gått över ordentligt så jag gick till jobbet ändå i fredags och där var det typ kaos. Personal hade inte dykt upp och vi var extremt underbemmanade och allting var superhetsigt och jag slet som en hund. Men sen åkte jag och kollade på fyrverkerier på stan eftersom det var 08-dagen. Så det var uppmuntrande.
Om halsen inte är bra nästa vecka dock så ska jag boka en läkartid ändå, för då har jag haft ont i typ två veckor, det är ett tag..
Idag har jag i alla fall slappdag, innan jag jobbar imorgon och på tisdag. Får väl se hur bemanningen är då...


Pridebilder:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback