KomVux


Så, internet hemma funkar fortfarande inte :(
Jag väntar på den nya dosan för att se om det funkar eller om det är nåt annat fel.

Det har gått lite hastigt och lustigt, plötsligt har jag börjat på KomVux!
Jag hade ju sökt både högskole- och KomVuxkurser, efter att jag fått reda på att jag inte kommer in på högskolan eftersom mina betyg inte räcker (suck!)... Så jag sökte Sve B, Sam A och Spanska steg 1 och 2 för skoj skull. Men eftersom jag redan fått IG i Sam A på KomVux-nivå var jag orolig att jag inte skulle kunna få studiemedel etc etc. Så jag och Elias gick till CSN i tisdags för att prata med dem, och så poff så hade jag fyllt i en CSN-blankett om heltidsstudier på KomVux-nivå. Och idag morse (jag gick upp tidigt för första gången på länge!) åkte jag till NTI-skolan för att registrera mig på Sve B - som jag redan ligger efter i eftersom det tydligen började för en vecka sen(!!)! Och så nästa vecka är det upprop i Samhälle och Spanska.
Nu måste jag fundera på hur mycket jag kan jobba närmaste halvåret så jag inte går över min CSN-gräns etc etc. Så jag ska bara ta fasta pass från och med nu, inget extra (inget Rigoletto antagligen), för det vore bittert att bli återbetalningsskyldig.

Anway, vuxenpoäng för att jag ska försöka ta tag i mina studier.
Håll tummarna att jag lyckas komma ikapp med det jag redan är efter med, i alla fall.

Kommentarer
Postat av: saran

jag håller tummarna! men du måste hålla för mig också, för jag vill ha ett jobb.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback