Ich habe hunger!


Jag vet, jag vet, det är spanska jag pluggar men jag vet inte hur man säger det på spanska... Nu har jag dock ÄNTLIGEN fått mina spanska- och samhällsböcker jag beställt och redan nästa vecka är det prov så nu är det go time. Intensivpluggandet begins now (hur ska det gå..?).
Jobbat i helgen med underbemanning och slut på produkter och allmänt klagomål från kunder som vanligt. Det känns skönt att jag inte jobbar på två veckor nu!
Lönen kom förra veckan, visserligen var den på mer än den brukar, men poff så försvinner massor med pengar på dels högre hyra än vanligt och på alla studiekostnader. Jag läser tre ämnen på Komvux och har köpt billigaste böckerna jag kommit undan men ändå kostade det 310+310+730=1350. Hmm okej, det kanske inte var så hemskt men i alla fall, räkningarna fördubblades den här månaden och det är inte ens september än och jag har inte så mycket cash. Till råga på allt ska jag ju köpa höstens/vinterns konsertbiljetter också: Mustasch (29 nov) 295kr, Disturbed (31 okt) 330kr, The Haunted (6 okt, 250kr), plus Opeth (17 dec) som jag redan betalat för. Sen är jag sugen på 3 doors down (6 nov, 325kr) och Vince Neil (haha! 14 dec, 375kr). Likamed 875kr plus serviceavgifter plus eventuella 700kr till = 1575 kr på konserter! Huga.

Ikväll ska jag, Elias+bröder på bio så nu måste jag dra! Hasta la vista, amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback