Long time no see


Så mitt internet hemma har varit dumt och knasigt men nu lyckades jag i alla fall få igång det!
(förväntar mig dock inte att det kommer förbli snällt...)

I helgen var det jobb som gällde, jag och Elias jobbade ihop på första gången på länge :)
På söndagen drog Elias med sin mamma och bröder och jag drog ihop Jonas, Eva och Kim på middag på Texas Burger i Sickla och sen bio: Låt den rätta komma in. Jag vet att jag är en nörd som hänger på min arbetsplats även när jag inte jobbar, men jag tycker om den!!

Igår helt otippat så ringde Limpa mig mitt på dan och frågade vad jag gjorde för hon var i stan!!
Linn är då alltså min vän som bor i Manchester som jag hade jättekul med i somras?
Timingen var perfekt, för igår jobbade jag till 17 och idag börjar jag först 16.30. SKÖNT. Så efter jobbet åkte jag till mina föräldrar och åt middag med dem, jag och Elias, och sen såg vi på ett avsnitt av Jeopardy från 1991 när min pappa tävlade :D Han blev stormästare, var med i tre avsnitt, men  vi hann bara se ett, för sen skulle jag och Elias möta upp grabbgänget och bowla. Efter bowlingen mötte Limpa upp och vi alla gick till Söders hjärta där fler väntade. Jag och Linn satt och flummade i vår hörna som vanligt medan alla andra var rätt normala och pratade i en lägre ton, hehe. När alla dragit därifrån utom vi så drack jag upp det sista i mitt glas och började känna mig rätt så berusad. Vi började gå på söders gator mot Götgatan, för att se om Fenix var öppet. Klockan 01 på en måndag är dock det mesta stängt... Istället gick vi förbi Kelly's och gick och köpte chips på 7-11, väntandes på Linns syster Amanda som också var i krokarna. Hon kom strax och vi tre försökte oss på Kelly's. Det är 23-årsgräns där och Amanda är bara 18 men Linn tjatade lite och min höga ålder (haha) bidrog till att vi fick gå in allihop ändå. Det var första gången jag dricksade en garberobkille, tror jag! (nej andra, den första kallade mig söt på Harry B, HAHA!) Inne på Kelly's drack jag en veckans drink - som var väldigt god och lättdrucken, by the way - och stod och väntade i toakön I EN EVIGHET. Först väntade jag vid toan vid ingången och vi stod där så länge (de andra sällskapade) att garderobkillen kom och sa att det fanns en till vid andra baren. Jag som veerkligen behövde gå på toa gick snabbt dit bara för att vänta jättelänge igen. Där fanns två toaletter och ingen kom ut, jag höll på att bli knäpp. Efter en lång stund kommer en kille och en tjej ut ur den ena och han säger "vi kramades bara lite, det är väl okej?" - eww. Och neej. Jag smällde igen dörren som svar. Trevligt att gå in där sen... Sen satt vi i alla fall och pratade och flummade till de tände ljuset och skulle stänga baren. Vi sa adjö, men Linn kommer på min födelsedag och över Chanukka :D hurra hurra! Plötsligt skulle jag ta mig hem själv genom natten till där jag bor nu, det har jag aldrig gjort förut. Självklart missade jag en buss som jag vet går till Gullmars, och jag minns inte vilket nummer bussen har som går direkt till mig, så jag ställde mig runt hörnan från Kelly's och väntade på Södertälje-bussen som går förbi Gullmarsplan. Det var en bisarr upplevelse. På bussen satt en ensam man och spelade reggaemusik mitt bland allt annat folk ombord. Kvinnan jag satte mig bredvid satt och stirrade på mig typ hela resan. Stämningen var riktigt flummig. Sen var det lite obehagligt att gå sträckan hem från Gullmarsplan sen men det gick finfint och jag var i säng 03.20.




Nu är jag nyvaken, gick upp för en timme sen och har inte ens ätit frukost än. Snart är det jobb! Och imorgon Kunden är kung-kurs! På fredag är det Disturbed-konsert! På lördag ska vi fira Andrea, förfest och utgång i nättröjor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback