Valentina


Valentina - som jag träffade på Rom Film Festival förra året - från Venedig är i Stockholm
med sin familj över helgen, på semester, och vi bestämde via Facebook att vi skulle ses :)
Jag jobbade fredag och lördag, så Jonas och Saga möttes upp tidigare (friend-matchmaking!)
och hängde på Rival i väntan på mig och Valentina. Vi kom dit vid elva, hängde där en stund
och sen promenerade vi mot Slussen för att gå till nån trevlig pub/klubb men allt stängde typ
klockan ett och klockan hade hunnit bli tolv när vi kom dit, så det kändes inte som någon idé.
Vi mötte Elias på Medbargplatsen och tänkte gå in på Carmen, men de stängde också ett,
och att gå till ett 23-ställe funkade inte på grund av Saga och Elias, så det blev en stund av
förvirring och desperation, på grund av det kalla vädret, innan vi gick till nåt brittiskt gubbställe
vid namn Charles Dickens.. Där frågade de Saga om leg för det var tydligen 23 där med och
när hon sa att hon var 19 så tackade de för ärligheten men sa att hon inte fick komma in (men
att om hon sagt att hon varit 20 så kanske, heh, flum?), och tack vare det smet Elias in, hah!
Sen ville de inte alls se leg på varken mig eller Valentina så vi gick tacksamt in.
Så där hängde vi tills tvåtiden tills jag började känns mig superfull så att jag inte kunde se rakt,
men det måste ha berott på att jag var supertrött och inte full för jag hade bara druckit en cider...
På vägen därifrån föreslog Jonas hamburgare och vi två tog varsin på grillen på Medis och
promenerade till Slussen tillsammans, där vi alla sa hejdå. Valentina bor på ett vandrarhem
i Gamla Stan så hon hade verkligen nära hem.




Så idag sov jag längelänge. Vi gick nog upp först vid ett, åt lunch och sen åkte Elias hem.
Jag chillade hemma ett tag innan jag och Valentina stämde träff klockan fem.
Vi åkte till Filmstaden Sergel för att se vilka filmer på engelska som går, och kom fram till
att Twilight var den enda helt på engelska som ingen av oss hade sett men kunde tänka
oss att se. Dock var den slutsåld överallt, så jag bad dem kolla Sickla och vi fick biljetter
dit istället. Så vi åkte till min kära bio :)
Valentina tyckte det var kul att få se förorten också, och var förtjust i de fina husen, och det
är ju så nära till stan. I salongen var det typ bara 16-åriga tjejer (duuh) som satt och var
entusiastiska. Jag var väldigt skepisk och satt och skrattade lite i början, och frågade om
Vale tyckte huvudrollen var snygg för det gjorde minsann inte jag. Men ju längre tid det
gick under filmen så blev jag mer och mer fast. Jag märkte hur jag satt och log och
suckade glatt när saker hände. Efter filmen behövde vi springa iväg för att vi skulle mötas
hennes föräldrar och bror på Hötorget och äta middag. På vägen babblade vi om Twilight
och hur bra den var. Haha! Den var romantisk och fin och killen var ju rätt snygg ändå...
Sen var vi tysta ett tag innan vi båda entusiastiskt sa att vi skulle köpa boken. HAHA!
Så mötte vi de andra på Hötorget, och eftersom de ville äta lite svensk mat så tog jag med
dem till Kungshallen och Pytterian eftersom de har någorlunda svensk meny där. Maten
var sådär men det trevligt att träffa dem och jag upptäckte att jag plötsligt förstår väldigt
mycket italienska! Det måste vara på grund av spanskan. Jag kan liksom många av orden
så jag förstår meningarna. Jag kan inte svara, men jag förstår vad de säger. Vale blev
rätt imponerad över att jag fattade medan de pratade. De andra pratar inte engelska nämligen,
så hon fick sitta och tolka allting. De var söta och bjöd mig på middagen som tack för
sällskap och tips, och sen promenerade vi till Sergels torg och jag visade var Designtorget
och tunnelbanan låg. I tunnelbanan träffade jag Andrea (som var i telefon med Saga, hah)
och sen rusade vi på tåget. När de skulle gå av så kundpussades vi á la European style,
och de välkomnade mig till Venedig. De driver tydligen ett B&B där och jag skulle få rabatt :)

Mycket trevligt, alltihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback